reklama

Chodenie pešo niekedy takmer škodí

Ktorýsi deň som zaevidoval,že čosi nie je v poriadku s prednou nápravou lebo pri brzdení sa začalo ozývať podivné drsné trenie.Asi o dva dni, keďže to neprechádzalo,som sa vybral do servisu.O hodinu mi technik oznámil ,že to trenie spôsoboval posypový štrk,ktorý sa dostal do bubna,ale okrem toho mi objavili i vážnejšiu závadu na riadiacej tyči,ktorú mi však môžu odstrániť až na druhý deň.Ponúkol mi ,že ak súrne nepotrebujem vozidlo môžem ho nechať v servise a oni ma odvezú domov.Stalo sa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Na druhý deň napoludnie mi volali ,že si po auto môžem prísť.Vybral som sa v prvom rade do stánku kúpiť si električkový lístok.Kráčajúc smerom k električkovej zastávke som si odrazu uvedomil odlišnosť pohľadu chodca na na rôzne detaily okolia,ktoré ako šofér vníma človek len veľmi okrajovo a povrchne.V zápätí som si však pomyslel,že i táto minca má dve strany.Záleží na tom či pre človeka viac znamená,že sa ako šofér cíti byť od detailného vnímania okolia oslobodený,alebo že mu to ako chodcovi prináša radosť a niekedy aj zaujímavé poznanie.Šiel som po zdevastovanom asfaltovom chodníku.Okolo bol rozmočený trávnik a v ňom hlboko vyryté koľaje akéhosi auta,ktoré tadiaľ prešlo ešte kým tam bol sneh.Vietor sa pohrával s igelitovými sáčkami,ktoré sa všade povaľovali ,a ktoré po zmiznutí snehu spolu s množstvom iného odpadu nestihol ešte nikto odpratať.Uvedomil som si ,že v minulosti bol v našich zemepisných šírkach takýto neporiadok normálom.Žeby som bol v posledných rokoch sfajnovel ?Nechtiac som spozornel ešte viac.Vnímal som rozbité obrubníky, prevrátený smetný kôš,pokrivené prašiaky,zdevastovaný umelecký monument,dolámané a počmárané lavičky,hrdzavé a dokrivené kovové ohrady záhradok pred blokmi....Dorovna čerstvo ostrihaný živý plot mi do tohto kontextu nijako nezapadal.Akoby chcel zakričať „vidíš ?,o niečo sa tu predsa niekto stará“.Lenže potom som prechádzal okolo čerstvo zrenovovaného bloku a pocit straty schopnosti veci chápať,ktorý sa u mňa v takýchto chvíľach prejavuje ,vzrástol niekoľko násobne.Na čerstvo zateplenej fasáde bol sprayom načmáraný každé tri metre rovnaký znak a ten istý bol i na každej zo štyroch nových plastových brán. Nie som ani psychológ ani sociológ,neviem kde sa deje chyba.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Spomínam si ,že kedysi cez prázdniny u nás natreli v každej triede dlážku olejom.Bolo to asi kvôli akejsi impregnácii aby pri umývaní vodou nezhnila a okrem toho vyzerala aspoň prvé týždne čistá.Ako prvák som si raz priniesol do školy tenisovú loptičku.Ani podnes neviem kde som k nej v tých časoch na dedine prišiel.Cez prestávku som si tú loptičku začal hádzať v triede o stenu a keďže mi občas spadla i na zem ,začali sa na novovymaľovanej stene objavovať jeden pri druhom olejové krúžky.O chvíľu ich bolo plno a mne to vôbec nevadilo.Keď po prestávke prišla dnu učiteľka,ostala zhrozená.Otec to musel prísť vymaľovať a mňa doma vyobšíval s plackou na muchy.Neviem či preto,ale do ukončenia ZDŠ-ky som žiadnu školskú vec nepoškodil a nestalo sa nič také ani neskôr na strednej škole.Jednak som si dával pozor a jednak som mal ďaleko k úmyslu robiť také veci naschvál.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Lekári doporučujú venovať sa vo vyššom veku vo zvýšenej miere pohybu,hlavne chodeniu pešo.Budem si za tým účelom musieť vybrať niektoré trasy pozornejšie .Tie ostatné asi budem absolvovať radšej autom.

Ernest Latzko

Ernest Latzko

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hudobník-zakladajúci člen Štátnej filharmónie v Košiciach,neskôr člen orchestra ŠKO-Žilina a t.č.člen orchestra Štátneho divadla v Košiciach Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu